Nu har han åkt..

    

Nu har Surprise åkt...

Kommer bli skapligt tomt köpte han 2008-03-05.

Men jag kan bara säga att han har haft det bra hos mig ägde han i 2år, 4månader och 19dagar.. 

Innan jag köpte han va han inte direkt hanterad han va 3år och hade alltid gått i en hage med sin mamma.

Fick hem han i mars, sen efter ett tag åkte han till Natalie Franzen som hade honom där i en månad och transport träna honom och red på honom några gånger. Sen fick jag hem honom igen sen har det bara rullat på med bra och dåliga dagar för oss men det mest har ju vart bra förstors! :)

Jag tror han fick uppleva det mest under tiden jag hade honom även om jag höll på att utbilda honom så blev det mycke.. Sommaren 2009 va vi på ridläger (Slofallet) det va grymt bra där och han skötte sig grymt bra. Sen har man ju hemma hållt på mycke och ja lite av det man har gjort är ju att rida och bada, rida långa skogsturer, rida till rejmes och hoppa lite, tömkörning, vilda gärdesgalopper osv... Men han blev och kommer bli fruktansvärt duktig och trygg i ridningen eftersom han fick uppleva allt i tidig ålder!

Men nu senaste tiden har jag inte alls hunnit med och rida, pyssa osv med honom och det är bara så grymt synd om honom när man ser honom helt uttråkad i hagen när man vet att han kan få det så mycke bätte. Jag kan iallafall säga att jag har gett han allt, och lärt han allt som jag kan. Och nu är det bara att hoppas att han får det grymt bra hos sin nya familj!

En sak är säker han kommer alltid finns inom mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0